در اوایل دهه ۱۹۹۰، Checkpoint و Sensormatic اولین کارمندان در زمینه فروش تگ و انتن های فروشگاهی را استخدام کرد.
بعد از شروع رسمی کار در این زمینه به طر اختصاصی تا مدتها لیبل مشکل اصلی تولید کنندگان بود گاهی وقتها غیر فعال نمیشد و یا اینکه کار نمیکرد و لیبل am هم به دلیل ضخیم بودن تا ۴ اینچ فاصله از لیبل کار نمیکرد اغلب مشتریان معترض بودند و شرکتهای ذکر شده با مشکل مهمی روبرو شدند. بنابراین شرکتهای تولیدی در زمینه کاهش اندازه لیبل و غیرفعال شدن در ارتفاع بیشتر ، شروع به رقابت کردند و در نتیجه موفق شدند تا این مسائل را حل کنند و با دیگر نظر مشتریان را جلب کنند.
رقابت بین این دو شرکت سالهای طولانی ادامه داشت و هر دو تمام تلاش خود را انجام میدادند تا محبوب تمام اصناف برای استفاده از دستگهاههای ضد سرقت شوند